Dizains un produktu attīstības process no uzņēmēju perspektīvas |
Sabīne Koklačova (25.10.2011.)
Mūsdienās arvien vairāk tiek runāts par videi draudzīga un ilgtspējīga dizaina nepieciešamību. Turpina palielināties to pozitīvo piemēru skaits, kas norāda uz sakarību starp labu dizainu un uzņēmuma izpildījumu. Tā attīstībai ir nepieciešama starpdisciplināra sadarbība un izpratne par dizaina būtību un tā attīstību produktu veidošanas procesā un ražošanā gan dizaineru, gan uzņēmēju vidū.
Dizains lielākoties tiek aprakstīts kā disciplīnu sērija vai sfēras, kurā tas strādā, un parasti tiek attiecināts uz produktu dizainu, vides dizainu, informācijas dizainu, korporatīvās identitātes dizainu un citām. Tā, katrā no tām var darboties savas dizaina disciplīnas, kā, piemēram, produktu dizainā darbojas industriālā inženierija un produktu dizaineri.
Ričards Bučanans (Richard Buchanan) 1990. gadā piedāvāja atšķirīgu aprakstu, kas sastāv no četrām dizaina sfērām: