OPTISKĀS ILŪZIJAS - STARO RĪGA tēma

Arī šoruden 4 dienas novembrī  - no 18. līdz 21. datumam - Rīgā norisinājās nu jau par par tradīciju kļuvušais Gaismas festivāls "Staro Rīga". Šī gada tēma bija OPTISKĀS ILŪZIJAS.

Festivāla uzdevums ir organizēt izgaismotu un gaismu dodošu objektu, pasākumu un  projektu īstenošanu Rīgas centrā un tās apkaimēs, tā  uzturot ilglaicīgu festivāla tradīciju, kas ne tikai priecētu Latvijas iedzīvotājus Valsts svētkos un iesaistītu daudzajās festivāla aktivitātēs, bet arī veicinātu tūristu interesi par Rīgu pasīvajā tūrisma sezonā.

Festivāls 2010. gadā - vairāku dienu pilsētvides objektu izstāde, kurā, izmantojot mūsdienu gaismas un video tehnoloģijas, ar izgaismojuma palīdzību tiek pārvērsta Rīgas ainava.

 

Festivāla programma tiek veidota 9 tematiskos blokos:

1)Festivāla programmas gaismas objekti;

2) Festivāla sadarbības partneru objekti;

3) jauniešu un studentu gaismas objekti;

4) iepriekšējo gadu gaismas festivālu objekti;

5) pilsētvides pastāvīgie gaismas objekti;

6) starptautiskā programma- Mākslinieku mobilitāte;

7) vides reklāmas stendu mākslas objekti;

8) pilsētas iedzīvotāju līdzdalības objekti un akcijas;

9) citi pasākumi.

1. Festivāla programmas gaismas objekti.

Objekti ir dažādas vietas pilsētvidē - ēkas, laukumi, tilti  
un pieminekļi. Tie ir pilsētvides mēroga, aplūkojami gan tuvumā,  
gan no attāluma, pilsētas ainavu kontekstā. Objektus var papildināt  
performances, muzikālas un teatrālas norises pilsētvidē. Vēlama  
skatītāju interaktīva iesaistīšana norisēs.

7. Vides reklāmas stendu mākslas akcija.

Festivāla ietvaros ir iecere veidot vides reklāmas stendu mākslas  
akciju sadarbībā ar kādu no lielformāta vides reklāmas stendu  
nodrošinātājiem. Akcijas dalībnieki - reklāmas aģentūru  
mākslinieki veidos gaismas objektus, instalācijas, atdzīvinot  
pilsētas reklāmas stendus un padarot tos par unikāliem gaismas  
objektiem, bagātinot festivāla programmu un vienlaikus parādot savu  
varēšanu, ideju oriģinalitāti un veicinot veselīgu sacensības  
garu starp aģentūrām.

Pilns pasākuma ideju un projektu pieteikuma konkursa NOLIKUMS un tā 1. pielikums un 2. pielikums.